Translate

mandag den 15. september 2014

Bananungerne


 
Hvis du tror bananer kun er til aber så tro lige om igen.
 
Nu kommer forklaringen på titlen af denne blog. Jeg er 186 cm og har Sydsjællands længste stænger, det siger jeg ikke for at blære mig, for hvad fedt er der egentlig ved at have lange stænger? Så første del af titlen giver sig selv og så har jeg jo 6 børn, som I nok ved. De spiser mange bananer, så bum... er den vel ikke længere.
Vi elsker bananer, er du overhoved klar over hvor utrolig mange sundhedsmæssige fordele og grunde der er til at tilføje dem til din kost?. Bananer bekæmper depression, de gør dig klogere (venter stadig spændt), hjælper på tømmermænd, lindre morgenkvalme, beskytte mod nyrekræft, diabetes, osteoporose og blindhed. De hjælper på myggestik og får dine sko til at skinne.
 
 I mit køkken vi nogle grund ingredienser som vi bruger ekstrem meget og en af dem er bananer.
 
 
Vi bager meget da vi alle er nogle hyggemåse som elsker sødt. Bananer er det vi bruger til at søde nærmest alt med. Vi bruger dem i kager og muffins i stedet for raffineret sukker og i morgenmad, smoothies, cookies, pandekager, is osv. Det er ikke fordi jeg ikke ved at den sukker der er i bananer også er sukker men den er trods alt sundere end hvid raffineret sukker og så følges den med nogle gode vitaminer og mineraler og den måde den søder på er dejlig blød og rund i smagen. Bananerne skal helst være sådan lidt overmodne, som på billedet her, stadiet lige inden de bliver brune. Når jeg ikke når at bruge dem fryser jeg dem ned i små stykker, de er fantastiske frosne i smoothies eller som banansoftice.
 
Bananer er gode venner med havregryn, chokolade og peanutbutter. Mit bedste mellemmåltid er et stykke rugbrød med et lag peanutbutter, mørk pålægschokolade og så bananskiver. Eller bananpandekager som består af æg, havregryn og mosede bananer. Jeg har en milliard bananopskrifter i mit hoved. Den mest simple er nok mine banancookies som består af 2 bananer og 3 dl havregyn, nothing else...(Mos bananen, tilsæt havregrynene og sæt dejen i cookiestørrelse-klatter på bagepapir på en bageplade Bag dem i 10-15 min på 200 grader, til de er gyldne i kanten.
 Du kan evt. tilsætte hakket chokolade, nødder, tranebær eller rosiner).
 
Så giv endelig dine unger en masse bananer.

Læs mere om hvor sunde bananer er her i mit nye online magasin
 
(kilde: www.naturalnews.com)
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar